Första veckan är nu avklarad och vi kör enligt schemat nästa vecka. Jag upptäckte ett fel på schemat när jag planerade inför nästa vecka. På tisdagar mellan 13.00 och 13.50 är det Matematik med Serap istället för Svenska med Jenny. Jag skickar ett nytt schema hem med eleverna. På torsdagar har eleverna idrott på morgonen. Lämna gärna era barn direkt vid Sälenhallen. Jag går med barnen som kommer med bussen kl. 7.35.
Den här veckan har vi haft värdegrundsvecka och då har vi pratat om skolans regler, klassrumsregler och hur en bra kompis ska vara. Eleverna har varit superduktiga,och de kom på 35 regler när vi skrev en tankekarta på tavlan.
Vi har ritat våra självporträtt som nu sitter på framsidan av elevernas portfoliopärmar. Vi har också gjort filurer som skulle berätta lite grann om eleverna och sedan gissade vi vilka filurer som tillhör vem.
I tisdags eftermiddag hade vi värdegrundsgympa med Catta tillsammans med klass1:1 i Sälenhallen. Vi övade på olika samarbetsövningar i grupper om 3 och 4. Barnen tyckte att det var roligt trots att vi var många i hallen och det var sent på eftermiddagen.
I torsdags var F-klassen, år 1 och 2 på Olnispagården och hade en heldag tillsammans. Eleverna fick testa många olika utmaningar och det var en lärorik dag eftersom eleverna fick samarbeta med elever från andra årskurser.
Idag har klass1:1 och 1:2 tränat på olika samarbetsövningar. Under det första passet var vi i 1:1 ans klassrum och rullade boll och berättade lite om oss själva så att vi skulle lära känna varandra bättre. Efter första rasten försökte vi titta på Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter och efter många försök fick jag fram bild och ljud på vår "smart projektor" =). Vid utvärderingen tyckte båda klasserna att det var bra att de fick lära känna varandra bättre det =)
Om ditt barn har fritids plats på morgonen och ska äta frukost ska barnet vara i skolan innan frukosten serveras. Frukosten serveras kl 07.20.
Tack för den fantastika veckan! Nu kör vi på riktigt =)
Trevlig helg!
Serap
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar